TRŽIŠTE I DISTRIBUCIJA POLJOPRIVREDNO - PREHRAMBENIH PROIZVODA (240028)
Nositelj kolegija
Opis kolegija
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim pojmovima tržišta i trgovine, trgovinskim institucijama i trgovinskim poslovnim procesima, sudionicima i kanalima distribucije kao i specifičnostima tržišta i distribucije poljoprivredno-prehrambenih proizvoda.
Vrsta kolegija
- Stručni prijediplomski studij Poljoprivreda / Usmjerenje - Menadžment u poljoprivredi (Obvezni kolegij, 5. semestar, 3. godina)
ECTS: 4.00
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-69 bodova
Dobar (3): 70-79 bodova
Vrlo dobar (4): 80-89 bodova
Izvrstan (5): 99-100 bodova
Uvjeti za dobivanje potpisa
- Prisustvovanje predavanjima (min. 80%)
- Predani svi zadaci (1-5)
Opis
Dijelovi koji se ocjenjuju
Sudjelovanje i aktivnost na nastavi 5 - 10 bodova
Timski i individualni zadaci na vježbama 10 - 20 bodova
Integrirani zadatak (Poslovni plan) 10 - 20 bodova
Pismeni ispit ili dva kolokvija 30 - 50 bodova
Ukupno: 100 bodova
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja |
---|
Objasniti ključne pojmove iz područja tržišta, trgovine i distribucije. |
Klasificirati maloprodajne i veleprodajne polovne jedinice i posebne institucije tržišnog gospodarstva. |
Definirati pojam, zadaće, značenje i funkcije trgovine i temeljnih trgovinskih poslovnih procesa. |
Dati primjer asortimana proizvoda. |
Razlikovati pojedine kanale distribucije te prednosti i nedostatke pojedinih kanala. |
Identificirati temeljne zakonske propise kojima se regulira poslovanje u trgovini. |
Razlikovati osnovne specifičnosti tržišta i kanala distribucije poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. |
Objasniti ulogu i važnost poljoprivredne proizvodnje i trgovine poljoprivredno-prehrambenim proizvodima u vanjskotrgovinskoj razmjeni RH. |
Primijeniti stečena znanja na samostalnu izradu poduzetničkog poslovnog plana poljoprivrednog gospodarstva (rezultat uspješno riješenog integriranog zadatka u sklopu stručne prakse). |
Prezentirati vlastite rezultate istraživanja prema zadanoj temi široj publici. |
Izvedbeni plan nastave
Oblici nastave | Mjesto izvođenja nastave | ||||
---|---|---|---|---|---|
P | V | S | |||
1 | Dostupan na: STUDIJI/PREDDIPLOMSKI STRUČNI STUDIJ/IZVEDBENI PLAN NASTAVE | Predavaona | |||
0 | 0 | 0 |
Obvezna literatura
- 1. Segetlija, Z. (2006): Trgovinsko poslovanje, Ekonomski fakultet Osijek (odabrana poglavlja) 2. Segetlija, Z. (2006): Distribucija, Ekonomski fakultet Osijek (odabrana poglavlja) 3. Tolušić, Z. (2012): Tržište i distribucije poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, Poljoprivredni fakultet u Osijeku 4. Kolega, A., Božić, M. (2001): Hrvatsko poljodjelsko tržište, Tržništvo Zagreb, Zagreb, 2001. (odabrana poglavlja) 5. Cingula, M., Hunjak, T., Ređep, M. (2004): Poslovno planiranje s primjerima za investitore, RRiF, Zagreb 6. Gajdić, D. (2018): Tržište i distribucija poljoprivredno-prehrambenih proizvoda – Kratki lanci opskrbe hranom, Skripta VGUK 7. Materijali s predavanja